Sülüs (sevk) belgesi nedir, nasıl alınır? e-Devlet sevk/sülüs belgesi görüntüleme

Sevk Belgesi Nedir ve Nasıl Alınır? E-Devlet Üzerinden Sevk Belgesi Alma İşlemi

Sevk belgesi, askerliğe elverişli oldukları tespit edilen yükümlülerin kimlik bilgilerini, statülerini, sınıflandırmaları sonrasında birlik komutanlıklarını, birliğe katılmaları gereken tarihleri ve ödenecek yol ve iaşe bedelleri gibi bilgileri içeren resmi bir belgedir.

Sevk Belgesi Nasıl Alınır?

Sevk belgesi, e-Devlet üzerinden veya askerlik şubelerinden doğrudan alınabilir. Askerlik şubelerinden sevk belgenizi almak için T.C. kimlik kartı ile başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

Sevk Belgesinde Bulunan Bilgiler

  • Eğitim Merkezi: Yükümlünün acemi eğitimini alacağı birlik veya kurum
  • Kuvveti: Yükümlünün acemi eğitimini icra edeceği birlik/kurumun ilgili kuvvet komutanlığı
  • Sınıfı: Yükümlünün askerlik hizmetini ifa edeceği temel grup
  • Sevk Tarihi: Yükümlünün askerlik hizmetinin resmen başladığı tarih
  • Yol Süresi: Yükümlünün birlik/kuruma katılış yapması için verilen süre
  • Katılacağı Tarih: Yükümlünün birlik/kuruma katılması gereken tarih
  • Muv. Özelliği: Yükümlünün zorunlu askerlik hizmetini icra edeceği branş
  • Hizmet Şekli: Yükümlünün sınıflandırıldığı askerlik hizmeti türü
  • Hizmet Süresi: Yükümlünün zorunlu askerlik hizmet süresi
  • İaşe Bedeli: Aylık yemek parasının bir günlük karşılığı
  • Yol Bedeli: Yükümlünün birliğe kadar taşınması için ödenen bedel

Yukarıdaki bilgiler, yükümlünün askerlik süreci ve katılacağı birliğe dair önemli detayları içermektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir