Şanlıurfa’da Elektrik Faturası Sorunları Devam Ediyor
Şanlıurfa’da Dicle Elektrik A.Ş.’nin (DEDAŞ) yüksek ve ardı ardına gelen çift faturaları mahalle sakinlerini bezdirdi. Vatandaşlar, DEDAŞ ile iletişim kuramamanın sıkıntısını çekerek sorunlarının çözülmesini talep ediyorlar.
DEDAŞ’ın yer altına elektrik hatları döşemesiyle kesinti sorunlarının sona ereceği umudu suya düştü. Her geçen gün artan şikayetlerle birlikte, Şanlıurfa’da vatandaşlar yetkililere tepki gösteriyor. Süleymaniye Mahallesi’nde yaşayan vatandaşlar, elektrik sorunlarını İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirlerine aktardı. Tek aboneye bir ayda gelen çift faturalar, çocuklar için tehlike oluşturan açık bırakılan panolar, sel felaketine maruz kalan mahallede sabitlenmemiş elektrik panoları, 2-3 günlük elektrik kesintileri gibi sorunlar için yetkililerden çözüm talep ediyorlar.
Mahalle sakinlerinden Mehmet Ünlü, “Şu anda çift faturalarımız kesintisiz devam ediyor. Bir aboneye bir ayda iki fatura gelmesi durumu can sıkmaya başladı. Bir fatura 445 TL, diğeri 398 TL geldi. DEDAŞ’a başvurduğumuzda ise sorunun bizde olduğu iddia ediliyor. Yer altına çekilen elektrik hatlarının maliyetini bize yansıtıyor olabilirler. Ancak muhatap bulamadığımız bir gerçek. Sorunlarımızı iletebileceğimiz bir kişi veya kurum bulamıyoruz. DEDAŞ’ı aradığımızda ise 3 gün sonra cevap alabiliyoruz. Cevap geldiğinde ise kendi savunmalarını yaparak sorunları çözmüş gibi görünüyorlar. Yer altına kabloların döşenmesiyle birlikte sorunlarımız arttı. Faturalar yükselmeye başladı, elektrik kesilmeye başladı. Kesintilerin artacağına dair söylentilerin aksine, elektrikler yer altına alındıktan sonra kesintiler artıyor. Panolardaki şalterler zayıf olduğu için sürekli devre dışı kalıyor. Bu sıkıntılı sürecin bir an önce son bulması gerekiyor” şeklinde konuştu.
Fırıncı ustası Müslüm Durmaz ise, “Yüksek faturalar ödüyoruz ancak elektrik enerjisinden verim alamıyoruz. Para karşılığında hizmet alamamak büyük bir sorun. Elektrikler kesildiğinde, arıza kaydı oluşturduğumuzda gelen giden olmuyor. Kendi imkanlarımızla sorunları çözmek zorunda kalıyoruz” dedi.
Yusuf Bozkurt da, “Elektriğimiz kesildiğinde DEDAŞ’ı aradık ve kayıt oluşturduk, ancak gelen giden olmadı. Bir şalter atmış, 3-4 gün elektrik gelmedi. Sonrasında gelen yüksek fatura ile karşı karşıya kaldık. Faturalar sürekli yüksek geliyor, bu da bizi mağdur ediyor” şeklinde konuştu.
Ali Taşkın da, “Yer altına alınan elektrik hatlarından sonra yaşadığımız sıkıntılar arttı. Şarteller ara sıra atarak elektriği kesiyor. Faturalar gelmiyor, dilekçe vermemize rağmen sorunlar çözülmüyor. Bu durum bizi mağdur ediyor” dedi. – ŞANLIURFA
More Stories
Sokak Köpekleri Kamyonete 200 Bin Liralık Zarar Verdi
Altının kilogram fiyatı ne kadar oldu? 30 Ocak 2025 Perşembe kilogram altın fiyatı…
ABD’de işsizlik maaşı başvuruları düştü